تاپوگرافي(10 صحفهword)

مطالب دیگر:
پاورپوینت مدیریت دانش knowledge managementپاورپوینت خلاصه کتاب اقتصاد کلان جدید (منشا،سیر تحول و وضعیت فعلی)پروژه ترسیم فنی مجتمع مسکونی 4 واحد برای اتوکدپاورپوینت بررسی معماری شهرک مسکونی تفریحی در ترکیهپاورپوینت بررسی معماری استادیوم ملی سنگاپورپاورپوینت بررسی معماری خانه موسیقی دانمارکپاورپوینت بررسی معماری فرودگاه بین المللی بیجینگ چین پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه بین المللی تایلندپاورپوینت بررسی معماری موزه رزپاورپوینت ربا، بهره قراردادی و بهره طبیعیپاورپوینت تحليل اقتصادي نظريه و کاربرد (اقتصاد خرد) ترجمه دکتر اکبر کميجانيپاورپوینت بررسی معماری موزه BMWپاورپوینت بررسی معماری موزه تاریخی و طبیعی شانگهایپاورپوینت بررسی معماری هتل بارین شمشکپاورپوینت بررسی معماری بیمارستان مسترهپاورپوینت بررسی خوابگاه دانشجویی هندپاورپوینت بررسی کتابخانه مرکزی فونیکسپاورپوینت بررسی معماری هتل فرودگاه امامپاورپوینت بررسی معماری ترمینال ریگاپاورپوینت بررسی معماری موزه پورشه
تاپوگرافی|اِل اف|lfp
جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان تاپوگرافي(10 صحفهword) را مشاهده می نمایید.

مقدمه:

تصويرهايي را كه انسان اوليه براي ارسال پيام و بيان مقاصد و اهداف خود ترسيم نمود مي توان از قديمي ترين خط ها دانست. به عبارتي اجداد خط هاي كنوني، تصويرهاي نخستين اند، و متون چاپي امروز كه در آنها، مفاهيم به كمك خط بيان مي شود، تكامل يافته ي تصويرهايي است كه براي مقاصد گوناگون و آسان كردن ادراك مسايل براي مخاطب با ساده تر منتقل كردن مفاهيم و برقراري ارتباط توسط آمدميزاد ترسيم شده است.

تاپوگرافي

تايپوگرافي ناگزير با خطاطي و خوشنويسي، رابطه يي دارد. بسياري را سهواً يا به سادگي اعتقاد بر اين است كه خوشنويسي و خطاطي، نوعي تاپوگرافيست. معني تحت الفظي خوشنويسي خوش نوشتن حروف و كلمات با رعايت سفت و سخت هندسه ي تحرير و حروف بر اساس قواعد از پيش تعيين شده و سنتي مي باشد.

كلمه ي ديگري داريم به نام خطاطي، خطاطي در واقع كار در حوزه هاي كاربردي است يعني كسي براي موضوع به مفهوم خاص و براي چاپي مطابق كاربرد تعريف شده آن خطي مي نويسد. يا خطي انتخاب مي كند و بهره مي گيرد. خوش بودن در اينجا به معني جا افتادن و مناسب بودن نوشته است كه در ارتباط با موضوع و زيبايي در مفهوم كار براي تعريف مي شود، نه در شكل ظاهري.

خطاطي در اروپا

خطاطي بطور ساده يعني زيبا نوشتن، اگرچه زيبايي اين علائم به عملكرد چشم با سليقه اشخاص مربوط مي شود. درست مانند بسياري از سبك هاي هنري كه امروز وجود دارد از سبك هاي استثنايي تزئيني تا سبك هاي كاملاً انتزاعي در مورد خطاطي هم چنين است.

خطاطي مدرن فطعاً بيك پيشينه سنتي از رومي ها و حتي قبل از مسيحيت داشته است به هنگام زمامداري امپراطوري روم الفباي استاندارد توسعه داده شد و به سرزمين هاي فتح شده منتقل گرديد. سپس با ترويج و آموزش دين مسيحيت توسعه يافت. رومي ها حروف را بدون هيچ اصلاحي از يوناني ها پذيرفتند و حروف را طوري بازسازي كردند كه با زبان خودشان تناسب داشته باشد.

رومي ها در اوايل قرن چهارم ميلادي نوع جديدي از خط شكسته را توسعه دادند كه صورت اصلي نوشته هاي متون قديم شده و با اشتمال بر زائده هاي بالايي و پاييني حروف بزرگ و كوچك امروزي از آن منتج گرديدند تا قرن دهم ميلادي همه عناصر خط جديد زير نفوذ كليسا شكل پذيرفتند. متعاقب آن يك دوره بسيار غني از گسترش تذهيب به وجود آمد كه ميراث شگفت انگيزي از فرم حروف و دست نوشته ها به جا گذاشت.